Användarvillkor för Vitvaror-outlet E-shop

Dessa villkor gäller när du handlar i Vitvaror-outlet e-shop. Genom att använda tjänsten, accepterar du dessa villkor. För allmänna villkor som gäller generellt för hela Vitvaror-outlet webbplats hänvisar vi till sidan för Allmän Information.

För att kunna hantera ditt köp, kommer vi att behöva samla in och lagra vissa av dina personuppgifter. Vi samarbetar även med ett antal tjänsteleverantörer (transportombud och tjänster för betalnings- och fordringshantering) och kan komma att dela personuppgifterna när det är nödvändigt för att fullfölja ditt köp. Mer information om hur vi behandlar dina personuppgifter och cookies hittar du i vår integritetspolicy.

Vänligen läs dessa villkor och bestämmelser noggrant innan beställning sker av produkter från Vitvaror-outlet.se. Genom att beställa produkter från oss accepterar du dessa villkor och bestämmelser.

1. Allmänt

Dessa leveransvillkor gäller för köp och leverans av produkter. Leverans sker från BSHs lager i Nykvarn enligt de villkor som anges i nedanstående text. Leverans av produkter är endast möjligt inom Sverige.

Vid försäljning till enskilda konsumenter gäller alltid Konsumentköplagens bestämmelser, liksom Distans- och hemförsäljningslagen.

Vitvaror-outlet.se kan komma att komplettera och ändra dessa leveransvillkor och publicera uppdaterade villkor på denna sida.

2. Leverans

Beställda produkter levereras i sitt originalutförande. Bosch och Siemens kan göra mindre tekniska ändringar som inte påverkar funktionen av produkten. Utleverans av beställd produkt sker som regel dagen efter beställningen. Leveranstiden är 2-5 arbetsdagar. Frakt debiteras på all order och beror på vart i Sverige leverans ska ske. 

Leverans sker endast till tomtgränsen eller till porten på flerfamiljshus. Produkterna bärs ej in.

3. Betalningsvillkor

Leverans sker efter betalning med kreditkort.

5. Transportskada

Transportskadade produkter ska, inom 7 dagar från att du erhållit produkten, anmälas till STH-Solna-Outlet@bshg.com med bifogade bilder på yttre och inre emballage samt skadan på produkten. Som skada räknas både synliga och dolda skador, vilket innebär att du behöver avemballera (ta ur produkten ur dess förpackning) och inspektera godset noggrant. Tänk på att behålla allt emballage vid transportskada.

6. Ångerrätt och retur

Som enskild konsument har du, när du handlar varor på distans, 14 dagars ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen. Ångerrätten löper från den dag du tar emot varan. Du har rätt att försiktigt undersöka produkten. Förpackning får inte brytas i större utsträckning än vad som varit nödvändigt för att fastställa produktens egenskaper och funktion. Om du hanterat produkten i större utsträckning än som varit nödvändig för att fastställa dess egenskaper och funktion har Vitvaror-outlet.se rätt att få ersättning för den värdeminskning som detta medfört. Observera att etiketten med artikelnummer som sitter på förpackningen måste vara intakt. Ångerrätten gäller inte om du har använt produkten. Meddela Vitvaror-outlet.se på STH-Solna-Outlet@bshg.com inom tidsfristen om du vill använda ångerrätten. I samband med detta erhåller du ett returnummer. Konsumentverket tillhandahåller formulär för ångerrätt som du t.ex. kan använda, www.konsumentverket.se.

Eventuell retur av produkt skall sedan ske inom 14 dagar från det att du erhållit returnumret. Följesedel/faktura ska bifogas returnerad produkt och returnummer ska tydligt anges. Skada som uppstår till följd av bristfällig emballering återbetalas ej. Returer får ej återsändas mot postförskott.

Vi rekommenderar att du skickar retur med en försändelse som kan spåras eller i rekommenderad försändelse. Det är viktigt om godset skulle försvinna eller skadas. Du som konsument svarar själv för kostnader i samband med retur av varor.

Återbetalning av returnerad produkt sker utan onödigt dröjsmål efter att produkten är mottagen, kontrollerad och godkänd av BSHs Godsmottagning, dock senast 14 dagar efter att returen har mottagits. Vid felbeställd vara sker kreditering med fakturabelopp med avdrag för returfrakt. Vid fellevererad vara sker kreditering med fakturabelopp inklusive frakt och du erhåller en förbetald returfraktsedel.

Om du inte skulle vara nöjd med vår hantering av din reklamation, vill vi informera dig om att du har möjlighet att kontakta Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Vi deltar i eventuella tvisterättsförfaranden i ARN och följer deras rekommendationer. Postadress till ARN: Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm. För gränsöverskridande reklamationer, vänligen använd denna länk: www.arn.se.

7. Företagsköp

När du handlar genom ett företag eller använder ett företagsnamn på kvittot gäller köplagen. Observera att elektroniska komponenter inte tas i retur.

8. Ansvar

Vitvaror-outlet.se förutsätter att du äger nödvändig kunskap avseende eventuell montering av beställd produkt. Du ansvarar för att levererad produkt monteras på ett fackmannamässigt riktigt sätt.

9. Kontaktuppgifter

Kom ihåg att du alltid är välkommen att kontakta oss om du har några frågor! För kontaktinformation, vänligen se Kontakt